24 Mart 2008 Pazartesi

Kronik Muhaliften... 3

NENNİ….


Güvercinler…
Benim çocukluğum güvercinlerle beraber geçti… evimizin bahçesi hayvan bakmaya çok müsait.dayımın en büyük hobisi güvercinleri.. çeşit çeşit isimleri var güvercinlerinin.. kimi takla atıyor kimi püsküllü kiminin rengi gösteriyor güzelliğini.. ben en çok bembeyaz ve süslü olanları severdim..bileğine rengarenk boncuklar takar dayım süsler onları….
Ama bu güvercinler değil anlatacaklarım…
Anlatacağım güvercinler av olmuşlar ülkenin birinde..sanırım en başa gitmem gerek önce..
Bak şimdi yavrum Hu Hu Hu Hu… eeee eeee eeee eeee. Uyusunda büyüsün memleketim…
Evvel zaman içinde kalbur saman içinde ülkenin birinde zalim kötü kalpli cadılar büyücüler hainler yaşarmış.bu zalimler en büyük büyücünün emrindelermiş.aslında onlarda neye niçin inandıklarını kimi niçin katlettiklerini bilmiyorlarmış..onların tek amacı verilen görevi yerine getirmekmiş.
Bu zaman öyle bir zamanmış ki üniversite öğrencileri evlerinde Mevlana’nın biblosunu bulundururlarmış.ama bir gün kulaktan dolma birinden duymuşlar ki Mevlana Türk değil biblonun arkasını çevirip ters döndürmüşler ceza vermişler Mevlanaya…. ( bu olay birebir gözlerim tarafından hayretle görülmüştür…yer Ankara yazımı okuyan arkadaşlar bu vahim olayı hatırlayıp yine aynı tepkiyi verecekler: ya bu kadar da zavallı olunmaz ki ama.. )
Velhasıl kelam; aynı ülkede insanlara inanan her insanın içinde iyi bir şeyler olduğuna inanan birileri de yaşarmış.. bu insanları niyetleri uzak uzak ülkelerde deniz aşırı yerlerdeki insanlara da faydalı olabilmek herkese refah sağlayacak bir düzen için yardımcı olmakmış…inanmışlar bağlanmışlar fikirlerine sahip çıkmışlar..
Ama büyük büyücünün işine gelmiyormuş bu insanlar..
Bu yüzden de arada bir aralarından birkaçını asıp birkaçını bombalatıp bir kaçını da vurduruyorlarmış…
İbreti âlem olsun misali bunlara özenenlere…
Hu memleketim hu hu hu…
Eee eee ee ee..
Bir gün bir adam düşüncelerini yazmak istemiş…. Anlatmış kendince doğruları.. o da katılmış düşünüyorum öyleyse varım felsefesine..
Ama düşünmenin ve düşündürmenin suç olduğu bir memleketmiş orası… düşünüyorsun o halde yoksun demişler bu adama…
Halbuki o inanmış güvercinlere..
Hani güvercinler barıştır. Güvercinleri seviyorsan insanları da seversin.. öyle olmamış..
Av ile avcını kendini şaşırdığı bir memleketmiş burası av eti yenmediği halde avmış.. avcı niye ava çıktığını bilmediği halde avcıymış..
Kardeşi kardeşe vurdurup av partileri düzenlenirmiş e arada kaza kurşununa gidenlerde olurmuş vatan saolsun…
Şimdi sormak istiyorum avlara ve avcılara:
Hangi damarlarda gezen hangi kan bir insana bir diğerini katletme öldürme hakkını verebilir…
Hangi kalpten pompalanan kan hangi asillikle bir başkasının yaşama hakkını elinden alabilir bir başka kalbi durdurabilir?
Nasıl bir savaştır ki bu kimsenin ruhu duymaz kılı kıpırdamaz...
Eee eee e eee Hu Hu Hu Hu… Uyusun büyüsün memleketim…
Konuyu çok dağıttım anlatmak istediklerimi ne kadar ifade edebildim bilmiyorum… İçim öyle öfke dolu ki… öğrendim güvercinleri vuruyorlar bu ülkede..
Dayımın her sabah özenle baktığı gibi bakmıyorlar onlara.. süslemiyorlar havalandırmıyorlar…ya düzene uy yada uyu diyorlar….ve sen uyuyamıyorsan onlar bir yolunu buluyorlar…
Bir ninni ile son vermek istiyorum yazıma.. doğmamış çocuklarıma yazdım belki de kayıplarıma…..

NENNİ DÜŞÜNCELERİM
GÜVERCİNLERİ VURUYORLAR DIŞARDA
SEN YUM GÖZLERİNİ
SEN UYANIRSAN İŞİ ZOR FAŞİSTLERİN…
UYU ASİ FİKİRLERİM
BUNLAR VURMAKLA YETİNMEZLER O BEYAZ SAF GÜVERCİNLERİ
KİMSEYE ZARARI OLMAYAN MASUMLARI
PİŞİRİR BİR DE YERLER ÜSTÜNE
BELKİ O KADAR BİLE UĞRAŞMAZLAR BU CANİLER…
İLK AVIYMIŞ GİBİ AVCININ
FOTOĞRAF ÇEKTİRİRLER ALBÜM ALBÜM…
SEN UYU DEMOKRASİ ÇİÇEĞİM
UYANIRSAN ŞAŞIRIRSIN
DÜŞÜNMEK NASIL BİR SUÇ DİYE....
ÖZGÜRLÜĞÜM YUM GÖZLERİNİ
NENNİ..
BAK RÜYALARDA YASAK DEĞİL YAŞAMAK.
HADİ KAPAT USULCA BARIŞ BAKAN GÖZLERİNİ
EŞİTLİK ADALET MASALLARI ANLATACAĞIM SANA
NENNİ…

Hiç yorum yok: